Reunions de Junta curs 2014/15

RESUM JUNTA ORDINÀRIA DILLUNS 01/06/2015
 Ordre del dia:
 1. Menjador
2. Arrossada 14 de juny
3. Jornada continuada
4. Extraescolars curs 2015-2016
5. Precs i preguntes
 1. Menjador
Com cada any procedim a la negociació de la renovació del contracte amb l'empresa de menjador, l'Espirall, que haurà de passar també l’aprovació al Consell Escolar. La comissió de menjador de la junta es reunirà amb la responsable de l'Espirall per tal de procedir a la renovació, ja que es valora el servei de l'empresa com a positiu. Es demanarà a l'empresa que presenti un Pla de menjador on es concretin tots els aspectes relacionats amb el seu funcionament de forma detallada (ràtios alumnes/menjador, pla d'emergències, zones per utilitzar, activitats, etc.). El pla de menjador haurà d’estar supervisat també per l’escola.
 2. Arrossada 14 de juny
 Ja hi ha tres comissions formades i cadascuna buscarà ajudants i coordinarà les tasques:
 a. Cuina: el Pep amb ajudants
b. Preparació pavelló (taules, cadires, etc): Jordi, Cristina i Àngels
c. Tallers i activitats paral·leles: Marga, Eva, Marta, Laura, i altres!
 S'enviarà correu als pares per la venda de tiquets:
- Dimarts 02/06 a les 9h
- Dijous 04/06 a les 16.30h
- Divendres 05/06 a les 16.30h
 S'acorda convidar als mestres de l'escola. 
 Les activitats començaran a les 11h amb una gimcana a l'escola. Seguidament s'inaugurarà el mural de l'hort i després es dinarà al pavelló. 
 3. Jornada continuada
 Dos pares de l'escola han vingut a parlar-nos de la possibilitat de plantejar als pares i mares de l'escola la instauració de la  jornada continuada a l'escola. Després de la seva exposició es conclou que en primer lloc es preguntarà a l'escola i al Departament d'Ensenyament i després es decidirà si es sotmet a la consideració dels pares i mares.
 4. Extraescolars 2015-2016
 1. Anglès: continuem amb la proposta d'aquest any de Kids, que farem extensiva a tots els alumnes. Els horaris seran els mateixos.
2. Dibuix: continuem amb la proposta, el mateix dia.
3. Piscina: també continuarem amb la mateixa proposta; es demanarà si es pot iniciar l'activitat a les 17h.
4. Teatre: es demanarà a l'empresa si té predisposició a continuar; en cas que no, es buscarà una activitat pels dilluns.
 5. Precs i preguntes
 No n'hi ha.


_______________________________


Resum de la Reunió ordinària de la Junta de l'AMPA del dilluns 18/05/15:


L'Ordre del dia:

1) Colònies
2) Socialització de llibres
3) Projecte de reforç d'anglès
4) Festa de l'esport
5) Explicació del projecte del mural de l'hort
6) Pregs i preguntes

1) Colònies: abans de tot hem felicitat i agraït la comissió de colònies la feina que han dut a terme, que ha estat llarga i pesada. De les colònies es comenta que els nens i nenes en general han sortit contents dels dies de convivència. Ara estem pendents que ens arribi un paquet de roba extraviada que la posarem a disposició de les famílies per a que tots puguem recuperar aquelles peces que no han retornat a casa. Comentem també que de cara a l'any vinent demanarem als mestres que no posin exàmens els dies immediatament posteriors als dies de convivència. Finalment, l'any vinent tornarem a demanar els mestres que organitzin o vinguin a les colònies.

2) Socialització: presentem i llegim el projecte redactat de socialització, un document on estan descrites totes les tasques, els components de la comissió ( Claustre+AMPA), els terminis i el pressupost. Durant la reunió retoquem en comú aquells paràgrafs que es creu oportú. Aquest document, del que encara n'hem de perfilar algun serrell, el penjarem al blog de l'AMPA, estarà disponible per a tothom qui el vulgui consultar i servirà com a base per als propers encarregats de la comissió.

3) Reforç d'anglès: presentem el projecte de que hem acabat de discutir i posar en comú amb l'escola. Finalment es tractarà d'una extraescolar voluntària amb el suport de l'escola. En breu enviarem a les famílies una descripció del que es proposa, i recomanarem que com més siguem els que participem millor ens sortirà el preu, que per altra banda és força assequible a qualsevol butxaca i creiem que pot suposar una millora del nivell d'anglès dels nostres fills/es. L'escola posa a disposició les aules i ajudaran en la logística de la creació dels grups, i que aquests no coincideixin amb el SEP.

4) Festa de l'esport: enguany com cada any participem a la festa de l'Esport que s'organitza al municipi, i ho tornem a fer amb una cursa per als infants. La comissió la formen, en Daniel Danés, en Jaume Oliveras, l'Agustí Ciurans i en Roger Castells. Ells s'encarreguen de l'organització.

5) Mural de l'Hort: informem que dintre del projecte hort, enguany s'està creant un mural en una de les parets d'aquest espai. Ja des del mes de febrer han treballat tots els cursos a l'elaboració del mateix, aportant idees, formes i colors. Aquesta setmana entrem en el procés de projectar-lo a la paret i per això hem necessitat instal.lar la bastida. Aquesta bastida quan acabem es retirarà immediatament, i durant el temps de projecció a la paret els nens estaran acompanyats per un adult cadascú que hi pugi. A la festa de final de curs, a l'arrossada es farà la inauguració per part dels alumnes.

6) Pregs i preguntes:
a) els pares dels nens que es queden a dinar segueixen preocupats pel comportament general a l'hora de dinar, i la relació que tenen amb els monitors. La Vanessa, de la comissió del menjador, desde la comissió estaran al cas i ho comentaran amb l'empresa i empendran accions per solucionar el problema.
b) tornem a posar damunt la taula la necessitat d'encetar un debat entre els pares de la possible instauració o no de l'horari intensiu. Cal primer, arribar a un consens entre els mateixos pares, es postposa el debat per més endavant.

La propera reunió serà el dia 1 de juny a les 20:30.

___________________________________________

Resum Reunió de Junta de l'AMPA del dilluns 6 d'abril de 2015

El passat dilluns ens vam reunir a l'escola Les Mimoses per tractar els temes de l'Ordre del dia:

1) Colònies
2) Paella i jornada de final de curs
3) Projecte Anglès a l'escola
4) Projecte de Socialització de llibres
5) Precs i preguntes

1) La comissió de colònies ens informa que finalment són 58 alumnes els que s'han inscrit. Que de moment la casa ens ha comunicat que aquell cap de setmana no hi ha cap altre grup que tingui prevista l'estada a la mateixa, per tant estaran sols. Que a l'hora de dormir estaran tots distribuïts a les diferents habitacions d'una mateixa planta. Recorden que el dia 20 d'abril és el darrer dia per fer l’ ingrés del segon pagament i que encara hi ha algunes de famílies que no han aportat tota la informació requerida, per tant aprovem fer un correu recordatori d'aquests dos punts.

2) Com l'any passat la paella per celebrar el 5è aniversari va ser un èxit, en Pep i la Meritxell (pares d'en Ton 2on i la Lola P4 i la Rita) s'ofereixen per tornar a cuinar-ne una a final de curs. Acordem fer-la el diumenge 14 de juny. Aquest any organitzarem diferents activitats relacionades amb el circ al matí, així serà com una festa de fi de curs. Acordem doncs formar tres grups de treball, i cadascun s'encarregarà de buscar els voluntaris entre els pares de l'AMPA per organitzar:
Grup 1: Responsable Pep, s 'encarregarà de la logística de la cuina i de cuinar.
Grup 2: Responsables Ester Valades, Marga, s'encarregarà d'organitzar les activitats.
Grup 3:Responsables Jordi i Cristina, s'encarregarà de la logística de taules, cadires, etc.
Enguany volem recaptar 2 euros per tiquet per a poder finançar el projecte de l'anglès a l'escola, per tan el preu dels tiquets serà per als socis de l'AMPA, de 8 euros els adults, 6 euros els nens. Per als no socis 10 adults, i 8 nens. Comptem que es paga tiquet a partir dels nens de P3. Comptem també que els avis i familiars dels socis paguen com a socis.

3) El projecte de l'anglès a l'escola s'està gestant des de principi de curs. Des de la junta tenim la intenció de proporcionar als nostres fills un reforç en l'aprenentatge d'aquesta llengua, i estem estudiant les diferents opcions, valorant diferents idees. Actualment estem valorant la possibilitat que els tots alumnes dediquin 30 o 45 minuts setmanals al reforç oral mitjançant la contractació d'una empresa al migdia a les 12:30h, de manera que funcionaria com el SEP. Ja s'ha acordat amb la direcció de l'escola aquesta possibilitat. Som conscients que això tindrà un cost addicional, però dedicarem part del pressupost de l'AMPA a aquest projecte i intentarem trobar la manera que tingui el mínim cost per a les famílies si finalment s'implanta.

4) Estem redactant el projecte de la socialització dels llibres, per tenir pautats tots els passos que cal de seguir per a que aquest funcioni de manera fluïda. Caldrà per a això redactar un full de compromís de les famílies per la cura dels llibres i les mesures que cal adoptar en cas que es faci malbé un exemplar, també nombrar una comissió de pares d'alumnes que a final de curs es dediquin a valorar quants i quins llibres s'hauran de reposar. També estem pendents que les mestres d'infantil i inicial ens comuniquin quin tipus de material escolar podem reutilitzar d'un curs pel següent de manera que el cost del material escolar pugui ser més baix. Aquesta socialització està finançada mitjançant subvencions acordades en un conveni pendent de firmar entre l'AMPA i l'Ajuntament de Santa Maria de Martorelles.

5) En el torn de precs i preguntes, sorgeixen diferents temes a tractar. El més destacat és el correu electrònic d'un pare d'una alumna de l'escola, rebut al correu de l'AMPA. Aquesta carta és el suggeriment de millora de la manera d'estacionar els vehicles dels pares de l'escola a l'hora d'entrada i sortida. El fet que hi hagi cotxes aturats damunt la vorera, enmig dels passos per vianants o enmig del carrer de l'escola és a part d'un obstacle per circular amb seguretat pels carrers, un caos estressant per a tothom. A més també és un mal exemple per als nostres fills, quina organització i respecte tenim els adults vers els altres?. Després de la lectura de la carta i el debat pertinent, en el que tots estem d'acord amb el que diu la carta, acordem fer un recordatori a totes les famílies en aquesta direcció.
 __________________________________________

Resum Reunió de Junta de l'AMPA del dilluns 9 de març de 2015
Ordre del dia:
1) Colònies
2) Sant Jordi
3) Projecte de socialització de llibres
4) Menjador
5) Presentació del Protocol de prevenció de maltractaments infantils
6) Pregs i preguntes
1) Colònies: els representants de la comissió ens comenten que de moment hi ha pocs inscrits, que encara no tenen la llista dels pagaments efectuats però que s'han recollit 3 inscripcions a la bústia. De fet és normal que si fins divendres 13 hi ha temps per inscriure's i pagar, cada any passa que tots anem a última hora i amb presses, és per això que proposem enviar un correu electrònic recordatori a tots els pares i mares.
També comenten que dilluns 16 faran la reserva dels alumnes que hagin pagat els 50€, que tot i que és millor tenir la inscripció i tots el documents entregats, amb el pagament ja podem fer-la. Finalment, tornem a acordar que demanarem als pares, mares i alumnes, que els dies de colònies no es podrà portar mòbils, ni càmeres fotogràfiques ni aparells electrònics a la casa.
2) Sant Jordi: cada any l'escola celebra aquesta data amb un mercat d' intercanvi de llibres a la plaça del poble, i després veuen una actuació de teatre o contes relacionades amb el tema dels llibres. L'AMPA participa en la selecció i inventari dels contes o llibres del mercat. Enguany serà el mateix. Tot i així, proposarem a l'escola si es pot fer alguna activitat diferent o a més a més, alguna proposta podria ser uns Jocs Florals Escolars, aquest tema queda pendent de tractar amb l'escola.
3) Projecte de socialització de llibres: estem el.laborant conjuntament amb l'ajuntament de Santa Maria de Martorelles, un conveni de col.laboració per la l'establiment d'actuacions en relació a projectes educatius a l'escola. Aquest document que quan estigui signat serà a l'abast de tothom, deixa ben clar quin és el concepte i la quantitat de diners que l'AMPA ha de rebre i com ho ha de justificar. Enguany els projectes que inclou el conveni i que es treballaran d'acord amb els criteris pactats amb l'escola, seran:
- Projecte de socialització de llibres
- Projecte de subvenció de material educatiu d'infantil, 1r i 2n de primària
- Projecte de reforç d'anglès per a tota l'escola
4) Menjador: un cop feta l'enquesta fem un resum, l'han contestat 35 dels 45 alumnes que gaudeixen del servei. La majoria estan satisfets amb el servei. Ja s'ha fet una reunió amb els responsables de l'empresa i amb l'escola per pactar com s'aborden dos aspectes a millorar: la importància que el menjador sigui un espai d'educació al menjar i respecte als altres ( companys i monitors/es), i la comunicació entre pares, menjador, escola i responsables de la Comissió de Menjador de l'AMPA. Properament es farà una altra reunió per valorar conjuntament els resultats de les enquestes.
5) Presentació del Protocol de Prevenció de maltractaments infantils: s'incorporen a la reunió la Isabel Real i en David Escartin, regidors d'afers socials i educació respectivament, per presentar i explicar l'estat del projecte engegat per l'ajuntament de Santa Maria de Martorelles, la Diputació de Barcelona i el Departament d'Ensenyament de la Generalitat. La majoria dels representants de la Junta no sabien l'existència de l'esmentat nou protocol, i la intenció d'aplicar-lo a l'Escola de les Mimoses, com a agent principal que participa en la vida dels infants, després vénen els CAP, la policia i altres agents relacionats amb el tema. El cas és que s'ha demanat la disposició dels mestres a participar-hi i en claustre han declinat la invitació doncs diuen que ja existeix un protocol de detecció que estan fent servir i els sembla suficient. Els representants de l'ajuntament han vingut a explicar-ho perquè han cregut oportú que els pares de l'escola n'estiguem informats.
Aprofiten l'avinentesa per oferir a l'AMPA la organització del casal d'estiu que s'està duent a terme els darrers anys al poble. Declinem l'oferiment ja que entenem que una AMPA d'una escola dirigeix bàsicament les seves activitats als alumnes de l'escola, no als alumnes del poble o d'altres pobles que probablement també siguin susceptibles de participar al casal d'estiu. Entenem que s'escapa de les nostres competències com a AMPA. 
6) Pregs i preguntes:
a) a peticiò d'una mare de l'escola es proposa que de cara a l'any vinent, el carnestoltes (personatge interpretat enguany pel Roberto, pare de la Zoe i en Samuel) tingui a disposició una careta i una disfressa per poder amenitzar la festa. Aprovem dedicar una partida del pressupost del curs vinent, a decidir la quantitat, per a tal efecte.
b) a petició d'un pare de l'escola, es posa sobre la taula la possibilitat de crear una comissió per estudiar la necessitat o no de la implementació de l'horari continuat a la nostra escola. Acordem que si hi ha qui estigui interessat en el tema ho haurà de presentar més en ferm quan sigui l'ocasió.
c) arran del fet que la darrera sessió del Taller de teatre que es fa a l'escola com a extraescolar se suspengués, i no es donés cap cobertura a l'hora i mitja que els nens queden sense activitat, s'enceta un debat intens. Per una banda, hi ha qui pensa que les extraescolars són bàsicament l'oferiment d'una activitat educativa i que, per tant, si l'empresa responsable del taller no la pot oferir, no escau proposar una altra persona per vetllar pels nens i nenes durant aquesta estona si no han de realitzar el taller (teatre, dibuix o el què sigui). Per altra banda, altres membres de la Junta posen sobre la taula el fet que hi ha pares i mares que tenen la necessitat que les extraescolars siguin un espai d'acollida perquè no poden (pels motius que sigui) ser a la porta de l'escola a les 16.30h. També es parla dels motius pels que s'anul.la el taller i el compromís de les empreses amb l'AMPA. Queda clar que és un tema que cal aclarir en primer lloc dins de la junta de l'AMPA per tal de fixar un criteri i fer-lo arribar tant a les empreses que porten a terme les extraescolars com als pares dels fills que gaudeixen d'aquestes.
Finalment es va comentar que l'empresa de teatre ha proposat recuperar aquesta sessió i les dels dilluns que han estat festius durant el mes de juny. Es proposa parlar de quins dies es farà ja que durant el juny hi ha jornada intensiva les darreres setmanes. 

____________________________________________

Resum de la reunió de Junta de l'AMPA del passat 2 de Febrer de 2015


El passat dia 2 de febrer ens vam reunir la junta i vocals de l'AMPA, i vàrem tractar els següents punts:

1) Les colònies 2015: enguany la comissió de colònies ha estat esperant fins el darrer moment que els mestres es pronunciessin sobre si les organitzarien o no, i si vindrien o no a les que organitzéssim des de l'AMPA. A la fi han decidit que no, per raons laborals i personals, així que si volem que els nostres fills vagin de colònies les haurem d'organitzar nosaltres. Després de barallar diferents opcions ens hem decidit per l'Empresa Eix Estels. La casa serà la Llobeta, situada a Aiguafreda, que durant el cap de setmana del 8-9 10 de maig i amb un preu de 113 euros acollirà els nostres fills/es. L'eix transversal de l'estada serà el circ, en consonància amb el tema que estan tractant aquest any a l'escola. Tindran monitors les 24h amb una ratio de 10 nens per monitor. Acordem fer la reunió informativa el dilluns 23 de febrer a les 16:30 a l'Escola.

2) Tresoreria i subvenció: després de quadrar els comptes de les vendes dels diferents productes nadalencs el balanç és el següent:
Benefici net per la venda de Pannetone 450 euros
Benefici net per la venda de Loteria 1490 euros
Despeses pels regals del tió de l'escola 300 euros
Despeses de xocolatada 250 euros
Donació per la venda dels nassos dels Papallupes 250 euros

La subvenció que rebem enguany ( any 2014) de la Diputació de Barcelona a través de  l'Ajuntament de Santa Maria de Martorelles és de 2.150 euros, que hem destinat íntegrament a la socialització de llibres de 3er, 4rt, 5è i 6è . També acordem redactar i pactar un conveni del funcionament de la socialització de llibres i material escolar, per a tots els alumnes de l'escola, amb l'ajuntament per tal que d'ara en endavant no hi hagi confusions. Queda doncs pendent aquesta trobada amb els responsables de l'ajuntament i amb els responsables de l'escola.

3) Proposta de constituir un grup de música de pares de l'escola. A principis d'any, l'Agustí Siurans, pare d'en Jan de 1er, va proposar començar a moure pares per formar un grup que a final de curs oferirà un concert a l'escola. La idea és buscar un repertori que agradi els nens i nenes. Aquest projecte és a les baceroles, quan en tinguem novetats anirem informant.

_______________________________________

Resum de la reunió de Junta de l'AMPA del passat 1 de desembre de 2014

1) De la proposta del projecte Aupair o auxiliar de conversa en llengua Anglesa, hem estat buscant possibilitats i de moment no n'hem trobat cap que ens convenci. Aquest projecte encara està començant a gestar-se, se'ns plantegen diferents dubtes sobre si ha de ser en hores lectives, si només en hores de pati i menjador, si es pot fer a través d'una empresa, mitjançant subvencions de la generalitat, i els preus que podem arribar a pagar. Acordem fer una trobada amb direcció per parlar-ne i continuar treballant.

2) Resum del darrer consell escolar. Abans de tot comunicar als socis que el nou representant de l'AMPA al consell escolar deixa de ser la Marga i a partir d'ara serà en Dani Danés. Al consell s'hi van debatre diferents temes com les colònies, on vam tornar a plantejar la importància que els mestres acompanyin els nens i nenes durant les colònies encara que siguin de dos dies i una nit, i la resposta de moment és negativa, no s'organitzaran colònies amb presència dels mestres.
També es va comunicar que el projecte TAC s'estava ja implementant, amb les pantalles digitals i la millora d'alguns ordinadors, manca encara el funcionament de les Tabletes que encara no volten per les aules. Entre d'altres temes aquest és el resum.

3) Colònies, des de l'AMPA estem convençuts de la importància que els nens i nenes de l'escola puguin gaudir d'aquesta experiència, així que tan si els mestres ens acompanyen com si les hem de tornar a muntar nosaltres aquest any hi haurà colònies altra vegada. Acordem fer una altra proposta a direcció per intentar que alguns mestres ens acompanyin a les Colònies d'aquest any.

4) Projecte solidari: ja hem fet algunes activitats del programa, el conte pels d'infantil, l'explicació del que fan els Pallapupes i el taller amb els de cicle inicial i mitjà, i pels més grans. També hem fet les fotos dels somriures i estem pendents de muntar el gran mural del somriure de tots. Destaquem la col·laboració del personal docent en totes les activitats i com no la implicació de tots els pares que voluntàriament estan ajudant a tirar-lo endavant. Encara queden dos jornades i hi ha voluntaris apuntats per fer les activitats. Estem contents que aquest projecte un any més reforci el valor de la solidaritat als nens i nenes del centre. Per acabar acordem demanar 400 nassos als Pallapupes per vendre'ls i fer la festa dels pallassos el dia 19 de desembre junt amb la Xocolatada a l'escola.


5) Festes Nadalenques, acordem fer la xocolatada i com a novetat aquest any, per reduir la producció de residus, demanar a les famílies que el dia 19 a la tarda cadascú es porti la seva tassa o got per sucar els melindros a la xocolata. Hi haurà gots reciclables per a qui se'l descuidi, ningú es quedarà sense la seva ració. I per acabar acordem també, fer dos torns de voluntaris de 9h a 12h i un altre de 12h a15h,per atendre, muntar i desmuntar la paradeta que l'AMPA tindrem a la fira de Nadal del poble el dia 14 de desembre, diumenge. Farem crida per a que tothom que vulgui col·laborar ajudi aquest dia.

1 comentari:

  1. Moltíssimes gràcies per compartir, feu molt bona feina, molt agraïda!:-)

    ResponElimina